• وبلاگ : نظرمن
  • يادداشت : حذف صفرهاي پول ملي
  • نظرات : 0 خصوصي ، 4 عمومي
  • تسبیح دیجیتال

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    معمولا جواب ميده چون

    با سلام .

    اتاق " برترينها از نگاه شما " تجربه اي متفاوت در انتخابي مستقيم را براي گزينش بهترين مطالب و برترين نويسنده هاي پارسي بلاگ در اختيارتان خواهد گذاشت .

    اگر تا کنون با اين انتخاب آزاد همراه نشده ايد ، اتاق " برترينها از نگاه شما " منتظرتان مي ماند .

    http://parsiyar.ir/HADIS80/Rooms/3230/

    + رضا 
    سلام، بهر حال اگر حتي يك صفر هم حذف شود، باز هم بايد كل پول‌هاي موجود(اسكناس و سكه) در يك پروسه زماني عوض شود، سيستم پولي و بانكي كل كشور تغيير كند، سيستم حسابداري در ل كشور اعم از دولتي و غيردولتي بايد تغيير كند. بنابراين چه يك صفر چه دو صفر از لحاظ موارد فوق فرقي نمي‌كند.
    پاسخ

    سلام ، صحبت شما كاملا صحيح است . به نظر من موضوع تعيين قيمت كالاها و خدمات و استقبال مردمي از آن مهمتر مي باشد .
    + رضا 
    با سلام خدمت شما
    حذف يك صفر، هيچ تاثيري ندارد چون عملاً همن الان هم حذف شده است، واحد پول ما ريال است كه عملاً در داد و ستدها كسي از آن استفاده نمي‌‌كند و مردم واحد تومان را به كار مي‌برند. اما به راحتي مي‌توان دو صفر از پول ملي را حذف كرد. توجه كنيد الان كمترين مقدار پولي كه شايد هنوز هم در معاملات ريز استفاده شود، 100ريال(ده تومان) است كه با خذف دو صفر آن خواهد شد يك. و به نظر من بهترين راه حل هم همين خذف دو صفر است اما همانطور كه مي‌دانيد در طرحي كه قبلاً بانك مركزي روي آن كار كرده است قرار است چهار صفر از پول ملي حذف شود. كه اين طرح(حذف چهار صفر) مشكلات زيادي را براي مردم ايجاد خواهد كرد و همين عامل هم باعث شده است تا به حال دولتي نتواند اين طرح را اجرا كند.
    پاسخ

    سلام ، ممنون كه سر زديد و نظر داديد . صحبت شما از باب اينكه هم اكنون نيز يك صفر عملا در بين مردم حذف شده نشان دهنده آن است كه قابليت حذف يك صفر با كمترين تنش همراه خواهد شد . ولي اگر دو صفر حذف شود بايد برگرديم به سال 1357 ! كه كمي قيمت گذاري را با مشكل همراه خواهد كرد .